Home Onze school Ateliers

Ateliers

“Ieder kind is uniek en elk talent telt!”

Natuurlijk ben je op school om kennis op te doen, maar op de Zijlwijkschool gaan we een stapje verder. We vinden zelfontplooiing en het opdoen van vaardigheden net zo belangrijk. Daarom werken we vanaf groep 5 met atelieronderwijs.  Bij deze moderne vorm van onderwijs staan vaardigheden als samenwerken, kritisch denkvermogen, creativiteit, ICT vaardigheden, presenteren en reflecteren centraal. Deze vaardigheden noemen we ‘toekomstgerichte vaardigheden’ omdat ze bijdragen aan  de ontwikkeling van kennis, vaardigheden en houding van de leerling; een sterke basis voor de toekomst!

Hoe werkt atelieronderwijs?

Binnen het atelieronderwijs leren de kinderen drie weken lang een aantal uur per week op een thematische manier. Voorbeelden zijn: filosofie, techniek (Technolab), programmeren, muziek, EHBO, website maken, figuurzagen, drama, mozaïeken, schilderen op doek, bootcamp of libdub. Leerlingen kunnen hun talent ontdekken en toepassen bij het atelieronderwijs. Bij de ateliers werken kinderen samen met leerlingen uit andere leerjaren. Een atelierperiode wordt afgesloten met een presentatie waarbij ouders van harte welkom zijn. De datum van de presentatie wordt aan de ouders en in de nieuwsbrief bekend gemaakt.

Kijk, ervaar, beleef en bewonder!